Visszatekintve
1954. június 22-én születtem Budapesten. Középiskolai tanulmányaimat az Eötvös József Gimnázium orosz-latin tagozatán fejeztem be 1972-ben. Az érettségi megszerzése után először antikváriumban, később a könyvárverések szakmai előkészítésével megbízott munkacsoport tagjaként dolgoztam az Állami Könyvterjesztő Vállalatnál 1976-ig. Ezt követően a Szabó Ervin Könyvtár könyvtárosaként elvégeztem az ELTE BTK magyar-népművelés szakát. 1982-ben szereztem diplomát, s ezután megszakítás nélkül a közoktatás területén tevékenykedem. A középfokú oktatás minden formáját módom volt megismerni: a 39.sz. Szakmunkásképző Intézetben éppúgy, mint a Belvárosi Egészségügyi Szakközépiskolában, a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban, a felnőttoktatásból kiemelkedő több funkciójú képzéseket bevezető Szabó Ervin Szakgimnáziumban. Nyugdíjba vonulásom előtti 10 évben korábbi iskolámban a Jaschik Álmos nevét felvett Művészeti Szakközépiskolában könyvtárosi és tanári fealdatokat egyaránt elláttam. E munkám elismerését 2009-ben Aranykatedra emlékéremmel jutalmazták. Néhány éven keresztül az ELTE megbízásából vezető tanári teendőket is elláttam, e tanévben a Wesley Főiskola pedagógia szakos hallgatójának gyakorlatát irányítottam. 1984-ben a Szakmunkásnevelés című lap ismertette egyik bemutatóórámat, majd 1986-1991 között a Népszavában és a Népszabadságban jelentek meg irodalmi recenzióim, később szakmai-módszertani lapokban közölték pedagógiai tárgyú írásaimat. [Budapesti Nevelő, Magyar, Alsó Tagozat, Felnőttoktatás (Módszertani Lapok), Új Katedra, Új Pedagógiai Szemle].
1987-ben védtem meg kisdoktori disszertációmat, 1991-ben pedig KLTE-n Nagy Miklós, docens Jókai Mór 1858-as novelláinak forráskritikai kutatásával bízott meg, amely munkám már elkészült, megnyerte a Nemzeti Könyvalap pályázatát, s 2000-ben az Ünnepi Könyvhét kiadványaként jelent meg. 2001-ben e munkámért a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógus Kutatói Pályadíjban részesített.
1995-től szerepelek az Országos Szakértői Névjegyzékben 1997-2002. közötti időszakban az Országos Vizsgáztatási Névjegyzék szerint érettségi vizsgaelnöki teendőket is elláttam.
1992-2002 között a Fővárosi Pedagógiai Intézet szaktanácsadójaként dolgoztam. A felnőttoktatással foglalkozó intézményekben a magyar nyelv és irodalom tantárgy tanítását szakmai-módszertani ajánlásokkal segítettem, versenyeket szerveztem, óralátogatásokat tartottam, munkaközösség-vezetői foglalkozásokat, tanár-továbbképzéseket tartottam. A felnőttoktatás területén kerettantervi követelmények kidolgozásában vettem részt, az OKI számára helyi-mintatantervet készítettem. Egy-egy tanévben a nappali iskolák körében is végeztem szaktanácsadói feladatokat, illetve a szegedi JATE Alapvizsgaközpont számára tantárgyi koordinátori feladatokat láttam el. Az OKTV irodalom tantárgyi verseny írásbeli és szóbeli fordulóin vizsgabizottság tagjaként vettem részt.
Huu, de jól hangzik! Pedig mennyi nehézség, kudarc, mennyi görcs és keserű igyekvés, mennyi reménytelenség és újrakezdés van e csillogó adathalmaz mögött! Pedagógiai pályám legnagyobb sikere - ma úgy gondolom - a felejteni tudás és megbocsátás.
Tallózás folyóiratokban közölt anyagaim között
Irodalmi tanulmányok
Magyar Módszertani Lapok, 1995.február Műszerkezeti ábra órai felhasználása
Magyar Módszertani Lapok, 1996.március Elfelejtett költők a századfordulón
Magyar Módszertani Lapok,1999.március Irodalom I. a felnőttoktatás számára
Magyar Módszertani Lapok 1999.december A költői kép taníthatósága
Magyartanítás 2000. március-április A kőszívű ember fiai. Segédlet a házi olvasmányok órai feldolgozásához
Arcképek, művek a határon túli magyar irodalomból in: Helyi tantervépítő és módszertani kézikönyv, Raabe Klett Kiadó, 1999. (társszerzőként)
Avantgárd törekvések és a dráma változásai, Tanári Kincsestár, Raabe Klett, 2002. október
Irodalom tantárgypedagógiai cikkeim, tanulmányaim
Budapesti Nevelő, 1994.1.szám. Jelentés a nyelvőrtoronyból
Budapesti Nevelő, 1996.1.szám. A felnőttoktási intézmények 1994/95. tanévi magyar irodalom tantárgyi versenyéről
Felnőttoktatás, 1997. március Kiket és miért tanítunk?
Alsó Tagozat Módszertani Lapok, 1997.március. A remekműtől a liturgiáig
Felnőttoktatás Módszertani Lapok, 1997.december. Magyar tantárgyi verseny a felnőttoktatásban (Jókai-verseny)
Felnőttoktatás 1998. május Robogó voNATon
Az alapműveltségi vizsgára való felkészítés és NAT-komformitás az anyanyelv tanításában Az iskolarendszerű felnőttoktatás modernizációs stratégiájának megalapozása, Felnőttoktatási Műhely 1998.
Felnőttoktatás 1999. szeptember-december Egy pedagógiai fejlesztő program tanulságai
Budapesti Nevelő, 1999.1. szám Egy iskolalátogatás tapasztalatai
Budapesti Nevelő 2000.1. szám Zsákutcákon
Az anyanyelv és a kommunikáció tanításáról Módszertani útmutató a felnőttoktatási kerettantervek bevezetéséhez 2001.
Jókai Mór művei: Tanítási segédanyag a 7. évfolyam számára, Tanári Kincsestár, Raabe Klett Kiadó, 2003. október